#1 - Waar worstelde je mee, of wat is de reden dat je mij hebt ingeschakeld? Of, Waarom heb je het product gekocht?
(probleemstelling) Deze probleemstelling/worsteling/behoefte kun je ook weer in je website- of salesteksten opnemen, zodat potentiële klanten zich hier in kunnen herkennen.
#2 - Wat heeft mijn dienst/product jou opgeleverd?
(oplossing, concrete resultaten) Ook hier geldt: resultaten en oplossingen kun je verwerken in je websiteteksten en advertenties, zodat potentiële klanten kunnen lezen hoe jij ze kunt helpen, of wat jouw product oplevert.
#3 - Hoe heb jij werken met mij ervaren?
(relatie en ervaring met jou) Dit is vooral een belangrijke vraag als jijzelf een belangrijk onderdeel uitmaakt van jouw product/dienst, wanneer klanten met jóu als persoon te maken krijgen.
#4 - Welk aspect vond je het meest waardevol? Of, Wat bevalt jou het meeste aan het product?
(highlights of Unique Selling Points) Dit zijn de punten waarmee jij je onderscheidt, die jou bijzonder maken, of die aangeven wat jouw meerwaarde is ten opzichte van anderen. Of de punten waar jouw product in excelleert.
#5 - Zou je mijn dienst/product bij een ander aanbevelen en wat zou jij dan willen zeggen?
Een extra motivatie van een derde partij richting jouw potentiële klanten.
#6 - Heb je nog tips voor me? Of wil je nog iets toevoegen?
(feedback) Zie boven.
#7 - Heb je nog getwijfeld in het begin? Waaraan? Waarom heb je besloten het toch te doen/kopen?
(drempels definiëren) Wat je ook kunt doen is op zoek gaan naar de drempels waarom iemand eerst nog niet bij je wilde kopen, maar het tóch deed. Dit definieert twijfels, die andere potentiële klanten mogelijk ook nog hebben. Deze twijfels kun je vervolgens weer wegnemen op je website en/of salespagina, bijvoorbeeld d.m.v. FAQ (frequently asked questions), of een stukje storytelling over een klant.
#8 - BELANGRIJK: vergeet niet om toestemming te vragen of je de naam en eventuele foto van de reviewer bij de review mag vermelden
(privacywetgeving) Je kunt iemand ook aanbieden om in de naam een hyperlink te plaatsen naar hun eigen website. Mogelijk mag je van de betreffende klant ook het logo van het bedrijf op je website te plaatsen. Dit geeft nog meer waarde, aangezien zij hun bedrijf op die manier ‘verbinden’ aan jouw bedrijf of product.